Pozycjonowanie stron www w dzisiejszych czasach, gdzie roboty skanujące Google są coraz bardziej skuteczniejsze nie jest prostą sprawą. Algorytm wyszukiwarki Google stale jest udoskonalany i zmieniany, więc tylko regularne śledzenie i uzupełnianie wiedzy może przełożyć na prawidłowe pozycjonowanie stron www.
Pozycjonowanie stron www a polityka Google
Każda osoba posiadająca swoją witrynę internetową na pewno spotkała się z wieloma ofertami agencji reklamowych, które chętnie zajęłyby się pozycjonowaniem za miesięczną opłatę abonamentową. Skuszeni wielkimi możliwościami i dotarciem do większej liczby klientów mimowolnie decydujemy się na wykupienie usługi. Zazwyczaj większość ludzi nie rozumie pojęć, których używają osoby świadczące usługi pozycjonowania.
Niedozwolone praktyki
Powyżej zamieszczamy zdjęcie umowy, która jest w tak błyskotliwy sposób napisana, że oprócz nakazu zapłaty abonamentu przez klienta nic mu praktycznie nie daje. Co więcej są tam zamieszczone informacje o dodawaniu wpisów w katalogach (15 miesięcznie), co jest niezgodne z polityką Google i może skutkować banem domeny.
Otrzymanie bana przez Google, powoduje całkowite zniknięcie domeny z wyników wyszukiwania, wtedy dotarcie do danej strony może nastąpić TYLKO w wyniku wpisania jej adresu internetowego w pasek przeglądarki.
Kolejnym niepokojącym faktem jest podpunkt pozycjonowanie, który posiada magiczny zwrot „do”, który upoważnia firmę pozycjonująca do ograniczenia swojej pracy do zaledwie kilku fraz kluczowych. Dodatkowo nie są podane frazy, na które klient chciałby być wyszukany w internecie. W wypadku niezadowolonego klienta z usługi, może zacząć jedynie walkę z wiatrakami, a każdy sąd stwierdzi, że usługa została wykonana zgodnie z umową.
Content, a tekst pozycjonujący
W umowie również jest zapis o tworzeniu (1) i publikowaniu tekstów (5) pozycjonujących.
Nie ma w nomenklaturze Google pojęcia tekst pozycjonujący.
Praktykę, która tu najprawdopodobniej zostanie zastosowana nazywa się preclami, które od wielu lat już bardziej szkodzą niż pomagają stronie. Polega to na generowaniu przez automat podobnych zdań opartych na synonimach, które są wymieszane ze słowami kluczowymi. Oznacza to, że zostanie stworzony jeden artykuł, który zostanie pięciokrotnie „zmiksowany” i umieszczony na stronie.
I w tym momencie docieramy do ceny usługi, która wynosi 300 zł netto/m-c. Cena tej usługi jest adekwatna do jej wykonania…
Dobry copywriter za tekst wielkości kartki A4 zoptymalizowany pod kątem SEO bierze około 200 zł. Tylko w tym wypadku mamy tekst wartościowy dla czytelników, którzy chętnie komuś go polecą doprowadzając kolejne osoby do strony. Za dobrą nie powieloną treść nigdy nie zostaniemy ukarani przez Google. Pozycjonowanie za pomocą cyklicznych, ciekawych treści nie tylko przekłada się na pozycję w wyszukiwarce, ale na liczbę odwiedzających, którzy mogą trafić za pomocą marketingu wirusowego wytworzonego przez nich samych, który działa jak kostki domina.
Standard standardowi nierówny
Do tego typu rozpowszechniania treści pomocne są przyciski społecznościowe, które są standardem podczas oddawania strony klientowi, ale w tym wypadku musimy dodatkowo za nie zapłacić.
Pomijam już, że integracja strony z Google+, FB również jest standardem, który tu jest oferowany dodatkowo, by klient czuł, że naprawdę „coś” robią i za „coś” musi zapłacić…
Usługi typu monitoring wirusowy, monitoring prasowy pozostawiam bez oceny, ponieważ nie mam pojęcia, co się kryje za tymi enigmatycznymi usługami…
Najgorszą rzeczą, która może spotkać klienta za pozycjonowanie stron www w ten sposób, że ta usługa może się przyczynić się do zniknięcia jego domeny z wyników wyszukiwania a wraz z nią zniknie jego biznes.